ARTYKUŁ SPONSOROWANY Motoryzacja, Transport

Jak sprawdzać samochód przy kupnie oraz jakim sposobem wygląda pierwszy serwis po kupnie?

Niezwykle istotnym detalem pracy silnika jest elastyczność. Powinniśmy zwrócić uwagę na ten parametr kupując samochód. To od niego zależy efektywne wyprzedzanie. W wypadku porównania tych samych wozów o podobnej pojemności i mocy najistotniejszym detalem różnicującym je będzie naturalnie elastyczność. Dla sztampowego użytkownika samochodu oznacza ona możliwość płynnego przyspieszenia od najniższych obrotów na danym biegu do najwyższych. Mierzymy ją w Nm, innymi słowy newtonometrach. To jednostka utworzona umyślnie dla określenia tego parametru. W powszedniej jeździe istotna jest reakcja samochodu na wciskanie pedału gazu. W wozach, w jakim miejscu mamy mały moment obrotowy i elastyczność mocniejsze wciśnięcie pedału gazu nie da takiego efektu, jak w wypadku wielkich obydwóch parametrów w innym pojeździe.

Skutkiem tego też istotne jest, aby płynnie przemieszczać się oraz nie martwić się o wyprzedzanie wybranie do granic możliwości wysokiego momentu obrotowego, jaki zapewni nam wysoką elastyczność. Komfort jazdy jest o wiele wyższy, kiedy zastosujemy jaki dodatek zatrzyma branie oleju przez silnik. Jednym z najistotniejszych elementów w budowie samochodu jest skrzynia biegów. Od ich przełożeń zależy to jak prędko będziemy mogli osiągać maksymalne prędkości i napełniać się jakością prowadzenia. Im dłuższe przełożenia tym dłużej jesteśmy w stanie przyspieszać na jednym biegu. Najświeższe rozwiązania w skrzyniach biegów obok legendarnych już automatach to skrzynie o oznaczeniu DSG. Własnością specyficzną jej budowy jest zastosowanie podwójnego sprzęgła. Jest to wynalazek niemieckiego koncernu samochodowego Volkswagen.

Jako pierwszy model samochodu w którym pozostała zastosowana był Golf R32 na początku roku 2003. Już wtenczas było wiadome, iż budowa i działanie tej skrzyni biegów będzie docenione w późniejszym czasie i coraz to więcej aut będzie wyposażone właśnie w tą przekładnię. Podwaliną działania skrzyni biegów DSG jest przeznaczenie wtrąconego podwójnego sprzęgła, gdzie jedne obsługuje biegi parzyste, a drugie biegi nieparzyste. Niewątpliwie sześciostopniowe zestrojenie całości jest niesłychanie odpowiednie oraz efektywne.

🧾 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz